2015
Schiphol, 26 maart 2015, Gezamenlijk persbericht. De Schiphol Group en Gebr. Heinemann hebben vandaag een joint venture opgezet voor de detailhandel in drank, tabak en snoep in het winkelgebied na de beveiligings- en paspoortcontrole op de luchthaven Amsterdam Schiphol. Gebr. Heinemann neemt 60 procent van de aandelen in Schiphol Airport Retail (SAR) over, terwijl 40 procent van de aandelen bij de Schiphol Group blijft. De joint venture zal actief blijven onder de naam Schiphol Airport Retail (SAR).
Gebr. Heinemann, als partner in de joint venture, zal met zijn kennis en ervaring op het gebied van reisretail, e-commerce en logistiek, gecombineerd met klantgerichte expertise, de marktpositie van SAR verder versterken. Deze joint venture stelt SAR in staat om optimaal in te spelen op snelle toekomstige ontwikkelingen in de internationale reisretailmarkt en op veranderende behoeften en verwachtingen van reizigers.
Door deze overeenkomst verwacht de Schiphol Group een boekwinst in het eerste halfjaar van 2015.