Amsterdam

Amsterdam: inspelen op de toekomst

Over de drukbevolkte binnenstad, toerismestromen en toekomstperspectieven

7 februari verscheen de eerste editie van Amsterdam: inspelen op de toekomst, het onregelmatig verschijnend magazine van toerisme- en marketingexpert Stephen Hodes. Het tijdschrift kijkt naar de manier waarop de stad zich ontwikkeld met het oog op internationale toerismestromen en onderzoekt bovenal wat Amsterdam kan en moet doen om in dat licht klaar te zijn voor de toekomst.

De binnenstad raakt overbevolkt en ingrijpen is noodzakelijk – dat is kort gezegd het uitgangspunt van Hodes en zijn team. Stoppen met de bierfiets? Autobussen weren in de binnenstad en toeristen aan de rand van het centrum over laten stappen op boten? Meer focussen op individueel reizende toeristen, in plaats van de welbekende grote groepen die door de Wallen struinen?

Amsterdam - inspelen op de toekomst

‘Amsterdam’ onderzoekt naar oplossingen door out of the box te denken en op zoek te gaan naar vernieuwende initiatieven. Doel? De dialoog een nieuwe impuls geven en samen met Amsterdammers meedenken over ‘urbanisatie’, toerisme en city-marketing. Daarnaast biedt het tijdschrift een podium aan verschillende experts uit de wereld van urbanisme en ‘leisure’ en is het blad rijk aan fotoreportages en infographics – om de toerismestromen in Amsterdam optimaal in kaart te brengen.

‘Amsterdam: inspelen op de toekomst’ kost €14,50 en is verkrijgbaar bij de boekhandels Scheltema, Athenaeum, Architectura & Natura, Zwart op Wit en de Stadsboekwinkel.

Betrokken stadmakers
Stephen Hodes
toerisme- & marketingexpert, TU Delft
reacties
reacties op dit artikel
Er zijn reacties op dit artikel
reageer
in Amsterdam
reacties op dit artikel
Benieuwd wat er in New Europe gebeurt? Citiesintransition.eu